torsdag 15 oktober 2015

Jordnötskakor

De här kakorna är egentligen ett Lchf-recept. Jag är ingen anhängare av speciella dieter eller koster, jag äter det jag tycker om och vill ha. Men dessa kakor tyckte jag såg goda ut, så jag prövade  dem. De är väl inte Lchf-klassade hos mig, för jag använder vanligt vaniljsocker istället för extrakt som det står i det ursprungliga receptet. De blev verkligen supergoda! I alla fall om man gillar jordnötter...
Det ursprungliga receptet hittade jag hos Home2Tiny.

250 g jordnötssmör med crunch
1 msk honung
1 ägg
2 tsk vaniljesocker
smält mörk choklad till toppingen.

Sätt ugnen på 200 gr.
Vispa ihop jordnötssmör, honung, ägg och vanilj med elvisp.
Rulla smeten till bollar, lägg dem på plåt med bakplåtspapper. Platta till dem, och grädda i ca 8 min.
Smält god, mörk choklad över vattenbad och ringla över.
Mums!

Inga kommentarer: