söndag 7 december 2008

Matig sallad med bulgur


Jag har inga exakta mängder, man tar så mycket man vill ha. Idag hade jag inga bönor hemma, så de är inte med i salladen på bilden. Det är gott ändå!


ca 2 port kokt och avsvalnad fullkornsbulgur
torkade aprikoser
naturella cashewnötter (som jag rostar i torr stekpanna)
ev. lite kikärter
kidneybönor
grillad paprika och
grillad morot (detta gör jag i stekpanna, skär i strimlor och grilla dem i olivolja, salta lite.)
ruccola sallad
körsbärstomater

Lägg sallad på ett fat. Blanda övriga ingredienser och lägg ovanpå. Smula över nötterna. Tomaterna halveras och lägg dem runt om.
Ringla över en dressing på balsamvinäger och olivolja, salt o peppar.

2 kommentarer:

A home far away sa...

Oj vad smarrigt det ser ut!

Kram Gunilla i Singapore

Marie sa...

Ser mkt gott ut. Detta passar perfekt för mig som är en GI entusiast. Ska jag absolut göra till lunch. :-)